tiistai 20. joulukuuta 2011

Vokaalisointua

Televisiossa mainostetaan erinäisiä ohjelmia, joista sanotaan, että ne ovat saatavissa myös HD:na. Joku alkoi ihmetellä opettajainhuoneessa, miksi televisiossa sanotaan HD:na eikä HD:nä. Jälkimmäine kuulostaisi tutummalta ja sopivammalta. Sanotaanhan myös lehmille syötettävän AIV:tä eikä AIV:ta.

Sääntöhän päätteiden valintaan kuuluu, että jos sana sisältää takavokaalit A, O tai U, on pääte takavokaalinen (-pa, -na, -ssa, -lla jne). Muulloin päätteet ovat aina etuvokaalisia (-pä, -nä, -ssä, llä). Jos sääntöä tuijotettaisiin, myös lehmille pitäisi siis syöttää takavokaalipäätteistä rehua.

Opehuoneen väki alkoi maistella sanoja, ja kaikki nyökyttelivät päätään, että näyttää näin olevan. Mutta eihän kieli olisikaan kieli vaan matematiikkaa, ellei olisi kaikenlaisia poikkeuksia. Joku havaitsi yhtäkkiä, että sana veri ei mahdukaan sääntöön. Säännön mukaan pitäisi sanoa vertä, eikä verta, kuten nykyään sanotaan. Ja ilmeni, että monen äiti tai anoppi toden totta sanookin aina vertä! Kun sanaa taivuteltiin muuten: veressä, verenä, veripä, sääntö pitää paikkansa. Jossain vaiheessa muoto vertä onkin siis kääntynyt poikkeukseksi. Samanlainen poikkeus tuntuu olevan sanassa meri: meressä, merenä, mutta merta.

Poikkeuksia on paljon muitakin, mutta ne ovat yleensä suhteellisen uusia vierasperäisiä sanoja: parfyymiä / parfyymia jne, anonyymiä / anonyymia.

40 kommenttia:

Villasukka kirjoitti...

Tuota samaa olen makustellut minäkin. HD:na kuulostaa niin väärältä, koska se sanotaan kirjain kirjaimelta hoodeena, se ei vaan kuulosta hyvältä. Jos se sanottaisiin/äännettäisiin englanniksi, high definitionina - se kuulostaisi ihan oikealta.

Olen myös kiukutellut nelosen tulevan ohjelman mainoksesta. "Jo NapoleONin rakennuttama..." Ja samaisen ohjelman nimi Fort Boyard äännetään taas niiiiin englanniksi, vaikka paikka siis sijaitsee Ranskassa ja on ranskalainen.

Kirlah kirjoitti...

Villasukka: Samoin minä olen ollut kuulevinani äännettävän Schwarzkopf-mainoksen englantilaisittain, vaikka sana on saksaa.

Kannattaako kuitenkaan yrittää kaikkia vieraskielisiä sanoja vääntää englanniksi. Eikö melkein ole parempi ääntää sanat selvästi suomalaisittain, ellei tiedä oikeaa ääntämistä. Ollaan silloin vähemmän hakoteillä.

Hannele kirjoitti...

kielen hyvä pysyä suussa

Hannele på Hisingen kirjoitti...

P.S.
Ruattis yritetään ääntää ruattalaisittain, sillä eihän uutisten lukijat pysty hallitsemaan kaikkia satoja kieliä. Ja kuulijoittenkin on tajuttava, mistä on kysymys...

Kirlah kirjoitti...

Hannele: "hyvä pysyä suussa", olet totta totisesti oikeassa.

Se että täällä nyt yritetään kaikki ääntää englantilaisittan, lienee sitten osoitusta huonosta itsetunnosta. Suomalaisiahan on kauan haukuttu suomalaisesta aksentista, mutta ei suinkaan se ole yhtään huonompi saksalaisia tai ranskalaisia sanoja äännettäessä kuin englantikaan.

isopeikko kirjoitti...

Taitava huomio. Peikko on luullut ettei omassa kielessä ole mitään poikkeuksia kun ne ovat niin vaikeasti muistettavia. Höh.

Kirlah kirjoitti...

Isopeikko: niinhän ne oppilaatkin aina väittävät, ettei suomessa ole poikkeuksia, kun pitäisi germaanisten kielten vahvoja verbejä opetella ;)

Matti J kirjoitti...

Joel Lehtosen kirjoituksista voi bongata muodon "vertä". Ee ja ii ovatkin ne vokaalit, jotka voivat saada seurakseen joko etu- tai takavokaalin.

Villasukan perustelua en aivan ymmärrä, "hoodeessa" on juuri se oo joka takavokaalistaa lyhennesanan. Teräväpiirrosta voisi tietysti puhua ihan suomen sanoillakin.

Tsekkiläisen Urquell-oluen nimi näyttää olevan suomalaisen suussa mahdoton lausuttava. Kuu ääntyy usein geeksi, eikä sen jälkimmäisen uun äännearvosta ole takeita. Kyseessähän on alkulähde, Ur-quell, joka on saksaa ja ääntyy "uurkvell".

Unknown kirjoitti...

Hei teille kaikille tällä sivustolla,

Nimeni on Mara am from USA En ikinä usko, että minun ex koskaan tule takaisin minulle kaiken tämän jälkeen tapahtuu, hyvin kaikki kiitos DOCTOR SAKURA, olen naimisissa yhden Raymond menimme naimisiin meidän varhaisessa iässä 20 me rakastamme itsensä kalliisti, mutta sen jälkeen 30 vuoden avioliitto mieheni muutoksen ja muuttua joitakin asia muuten se näyttää i naimisissa muukalainen, olin sekoittaa joten en tiedä mitä tehdä lapseni oli tietoinen siitä, mitä tapahtuu välillä meille molemmille, he puhuvat siellä isä ja silti vielä hän kieltäytyi muuttaa, olen myöhemmin selville, että mieheni on nähdä joku muu sain selville kuka tämä henkilö on huomaan hän oli vain pieni tyttö, joka on jopa olla minun tytär ikä perämies, hän seurasi mieheni vain rahan takia ja hän oli paljon nuorempi kuin minä voisi uskot mieheni sanoi naamaani, että olen liian vanha hänelle, hän tarvitsee jonkun nuoremman elämässään, että hän tarvitsee avioeron hän sanoi minua on kaikkialla, että hän ei ole mitään tekemistä minun kanssani enää, mutta en tiedä mitä tehdä olen edelleen rakastan häntä noin paljon paitsi rakkautta olen hänelle, mutta lasten takia, miten joku alkaen no menivät kotiini kypsä Were hän ei myydä, i surferred mieheni kanssa saada jokainen asia saimme tänään tulin miettiä sitä ja sanoin itseni mitään en voi päästää irti vain, i ovat aina kova loitsu pyörän hän on auttanut merkitys ystäväni sinne rakastaa kerran takaisin ja auttaa sitten eri alueella olivat niitä ongelmia, joten otin yhteyttä häneen verkossa ja Jaan ongelmia hänen kanssaan, hän auttoi minua ja minun miehensä myöhemmin palata minulle rakkautta ja huolenpitoa aivan kuten ennenkin, jälleen kerran kiitos lääkärille SAKURA jos tarvitset hänen apuaan häneen yhteyttä tällä email: sakuraspelltemple@hotmail.com tai soittaa hänelle matkapuhelimella +2347067609217 hän voi auttaa sinua ratkaisemaan kaikki ongelmasi.

Tuulispää kirjoitti...

Minusta "mertä" kuulostaa ihan hyvältä myös :-)

Unknown kirjoitti...

Minun rikki avioliitto palauttaa avulla loitsu loitsu Medical todellinen ihme työntekijä.
Olen rouva Margaret Durr, 38yrs vanha, olen hajosi mieheni kanssa, joka täyttää muodossa avioeron, sen kulunut kuusi kuukautta siitä, kun meillä oli erittäin suuri ongelma, joka oli meidän hallinnassamme, huomasimme, että ne ovat saavuttaneet asia oli toisen naisen kanssa, niin hän jäi pois minusta, koska kysyin häneltä, sanoin hyvästit, kun paljon aneli anteeksiantoa ja kieltäytyvät palata minulle. Olen kokeillut kaikkea saada hänet uskomaan, että rakastan häntä yhä, mutta hän kertoi minulle, se oli ohi välillämme. Joten Puhuin erittäin hyvä ystäväni, neuvoja, mitä tehdä, hän kertoi minulle, että ainoa tapa voin tuoda takaisin on ?? lääkäri loitsu pyörän käynti loitsu nimeltään New Africain Joten olen aina kuullut, mutta koskaan kuvitellut. Joten olen itse ollut samassa syöttäjä joka vakuutti minulle, että saan mieheni takaisin vierailla jälkeen viikollaan loitsuja. ja hän kertoi minulle, että hän ajatteli kaikki olisi hyvä, varsinkin kun he olivat lopettaneet työnsä olen auttanut ensin.
Ja tämä on, miten se kirjoitetaan valetaan ja viikkoa myöhemmin, olin niin ex-mieheni nähdä, yllättynyt en ole sitä talon vieressä isäni näki puoli vuotta sitten, ja pyysi anteeksi. Ja näin sekä nyt elänyt onnellisen elämän takaisin meidän suhde on vahvempi nyt kuin ennen.
Kiitos suuri lääkäri Dr. Musa oikeinkirjoituksen mies aikamme auttaa minua tuomaan takaisin minun ex mieheni takaisin Sähköpostiosoite: Huomio 21yrs drmusaspelltemple@gmail.com edellä ovat ihmisiä, jotka auttavat ratkaisemaan erilaisia ongelmia, jos avioliitto kysymyksiä, lopettaa avioero, kauneus loitsu, rakkauden loitsu, rahaa loitsu, edistäminen / suojelu oikeinkirjoituksen, oikeinkirjoituksen työ jne ilmoittaa muille, tämä mies on niin amazing..for puhelu +2349033455855 tai muuta etuutta

Unknown kirjoitti...

Nimeni on Pamela Durell, En koskaan ajatellut hymyillä jälleen, Mieheni jätti minut kaksi lasta toisen naisen, kaikki pyrkimys tuoda hänet takaisin epäonnistui Kuvittelin aio nähdä häntä vasta tapasin nainen nimeltään Emilly joka kertoi minulle loitsu pyörän nimeltään Dr.OMOFUMA sähköpostia omofumaspiritualtemple@gmail.com, Hän antoi minulle hänen sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi ja otin yhteyttä häneen ja hän vakuutti minulle, että sisällä 48 tuntia mieheni tulee takaisin minulle, Alle 48 tuntia mieheni tuli takaisin ja alkoi kerjäämässä anteeksiantoa sanoen se on perkeleet työtä, joten olen silti yllättää asti nyt tästä ihme, jos tarvitset apua
häneltä voit ottaa yhteyttä häneen kautta: sähköpostitse omofumaspiritualtemple@gmail.com. Rakas tohtori minun Jumala siunaa teitä hyvästä työstä, jota olette tehneet vuonna monien ihmisten elämään, en koskaan unohda sinua.

(1) Jos haluat ex takaisin.
(2) jos sinulla on aina pahoja unia.
(3) Haluat edistettävä omassa toimistossa.
(4) Haluat naiset / miehet juosta jälkeen.
(5) Jos haluat lapsi.
(6) oikeusjuttua JA TYÖN TURVALLISUUS Spells:
(7) Haluat miehesi / vaimo on
sinun ikuisesti.
(8) Jos tarvitset taloudellista tukea.
(9) Oletko huijatuksi ja haluat palauttaa sinut menettänyt rahaa takaisin.
(10) tarvitset loitsu Stop Avioero?
(11) olet ollut sairas tai DIS-pystyy ja tarvitset paranemista?
(12) Hsv parannuskeino
yhteyttä hänen sähköposti nyt ....


Sähköposti: omofumaspiritualtemple@gmail.com
Tämä mies on suuret kiitokset siitä, mitä olette tehnyt me.I jatkaa Shear Tämä todistus yleisölle INTERNET.

Unknown kirjoitti...

En koskaan usko oikeinkirjoituksen CASTER ENNEN vasta tapasin tämän suuren SPELL CASTER KUTSUTTU (dr Ogbidi) HÄN ON todella voimakas ja hän on erikoistunut loitsu tuoda takaisin rakkauden ONE, Lost, hän voi myös tehdä joku rakastaa sinua TAI SPELL hyvästä työstä. Olen nyt onnellinen ja elävä todiste KOSKA MAN halusin naimisiin jätti minut 3 viikkoa S ENNEN meidän häät ja elämäni ylösalaisin COS OUR-suhde on ollut 3 vuotta ... ..I TODELLA rakastaa häntä, enkä voi tehdä ilman HIM..BUT kaikki hänen SUHTEET vastusti ystävyytemme LUKIEN äitinsä eikä hänellä ollut hyvä maksaa työtä ... ..SO KUN Tapasin loitsun CASTER Sanoin hänelle kaikki on minulle tapahtuu ... ensimmäisessä vaiheessa I WAS Epävarma, epäilevä ja epävarmaa, mutta en vain antaa sille yrittää ... ja 7 päivää poikaystäväni (NYT mieheni) kutsui minua itsensä ja tuli minulle anteeksi, että kaikkea oli ratkaistu äitinsä ja perhe ... Näin me avioitui JA onnellisesti yhdessä nyt ... saa yhteyden SPELL CASTER ON hänen sähköpostiosoitteensa hänet ogbidispellcaster.ko@gmail.com tai soita hänelle +2348065863945 DR ogbidi Jumala siunatkoon sinua hyvää työtä.

Steve Mills kirjoitti...

IHANA:

Wooow, minä olen Gloria Meyers, haluan jakaa elämäni tarinan maailman kanssa siitä, miten sain mieheni, ennen kaikkea sain onnellani takaisin, tarkoitin yhden dr. Ogundeleen ilmoitusta internetissä siitä, miten hän auttaa naista saan poikaystäväni takaisin, joten minun täytyy ottaa yhteyttä häneen auttamaan minua palauttamaan avioliittoni, aviomies jätti minut viiden vuoden avioliitolle, koska hänen perheensä ja ystävänsä eivät pidä minusta ja he pyytävät häntä saamaan toisen naisen, mutta kun minä ota tohtori Ogundele apua, hän kertoi rentoudakseen, että hän auttaa minua, tohtori Ogundele toi mieheni, joka jätti minut 5 vuodeksi vain 24 tuntia. Tämä on voimakas loitsu, jota en ole koskaan nähnyt elämässäni sellaista, hän toi takaisin mieheni minulle vain 24 tunnissa ja kertoi minulle, että minulla on oma lapsi, tänään minulla on 1-vuotias vauva, tämä mies on hieno, jos joku tarvitsee apua ja haluaa ottaa sinuun yhteyttä, sinä voi tavoittaa hänet seuraavalla osoitteella: Sähköposti: ogundeletempleofsolution@gmail.com, Viber-numero: +27638836445. Whats-app Numero: +2349065101630.

Anonyymi kirjoitti...

Romanialainen Gabriel Katherine i meni naimisiin Patrickille, joka on liikemies, kun olin naimisissa hänen kanssaan, kun hänellä oli kaksi lasta, sunnuntaina näki hänen puhuvan naisen kanssa ja sen jälkeen hän alkaa toimia jonkin verran, kun kyselen häneltä, hän kertoi minulle, että se oli entinen tyttöystävä takaisin kouluun, kun mieheni alkoi pysyä myöhään, kun kysyin häneltä, miksi hän valehtelee minulle, kun hän erosi 1 kuukauden kuluttua, he asuivat yhdessä asunnosta täällä taloni ja he elävät hyvin, mutta silti rakastan mieheni ja minä tarvitsen häntä takaisin elämässäni, he olivat yhdessä, joten tulin kosketuksiin dr Sacre'n kanssa, joka lupasi minulle ja hän tuli takaisin minulle kaikki kiitos hänelle on apua, ota yhteyttä sähköpostilla Sacretempleofpower@gmail.com tai soita tai WhatsApp: +2348159768201 apua ja hän auttaa sinua takaisin rakastajaasi

Mizi Margueron kirjoitti...

Hei olen Mary Michael, olen täällä spreed tämä hyvä uutinen koko maailmalle siitä, miten sain mieheni rakastaa takaisin. Olin hulluksi, kun rakkauteni jätti minut toisen tytön viime kuussa, mutta kun tapaan ystävä, joka tutustuttaa minut DrIgbinovia suuri Messenger, olen kertonut minun ongelmani DrIgbinovia miten mieheni jätti minut ja myös miten minun piti saada työtä erittäin suuri yritys. Hän vain sanoi minulle, että olen tullut oikeaan paikkaan olivat aion saada sydämeni halu ilman sivu vaikutuksia. Hän kertoi minulle, mitä minun pitää tehdä, kun se oli tehty, seuraavan 2 päivää, rakkauteni soitti minulle puhelimessa ja sanoi anteeksi elää minulle ennen nyt ja myös seuraavan viikon jälkeen rakkauteni soitti minulle on vedota anteeksiantoa , Olin pyytänyt haastatteluun minun haluttu yritys minun tarvitsi työskennellä ohjaaja. Olen niin onnellinen ja ylityöllistettyjä, että minun täytyy kertoa tämä koko maailmalle, miten Drigbinovia auttaa minua myöntämään sydämeni halu. Drigbinovia on erikoistunut kaikenlaisia oikeinkirjoituksen ja hyvää taikaa. Jos tarvitset apua yhteyttä Drigbinovia on seuraava Sähkö posti osoite: doctorigbinovia93@gmail.com

Kiitos minulle myöhemmin.

Unknown kirjoitti...

TODISTUS

Nimeni on Safina Jakov, minä olen Puolasta ja jakan tämän maailman tosi elämäntarinaani, haluan maailma tietää erinomaisesta ja rehellisestä suuresta miehellisestä Akinista Akinista, minulla oli ongelmia minun aviomies ja hän meni eroon eroon, koska minulla ei ollut lasta hänelle 9 vuoden avioliiton jälkeen ja etsin apua kaikkialla, tiedän, että voisi auttaa minua ja näen yhden ilmoituksen, josta puhutaan Dr Akinista miten hän voisi auttaa häntä 24 tuntia, otin nopeasti yhteyttä, ja hän kertoi minulle, että hän auttaa minua ongelmani kanssa 48 tuntia en ollut varma hänen sanoista, toistaiseksi hän toi takaisin mieheni, joka jäi alle 48 tunteina ja mieheni paluun jälkeen olen onnellinen nainen maan päällä, koska olen raskaana poikavauva, todistan tänään, koska kerroin tohtori Akinille, että annan maailman tietää hänestä ja jopa niille, jotka tarvitsevat ratkaisu elämäsi ongelmiin, ota hänet yhteyttä tähän päivään mennessä ja ota yhteyttä: WhatsApp ja Viber Chat: +27656406432. Sähköposti: akinsolutiontemple@gmail.com

Anonyymi kirjoitti...

Haluaisin jakaa todistukseni kaikista maailman ihmisistä.Olen Sandra Englannista Bara Finder, menin naimisiin mieheni kanssa noin kaksi vuotta sitten alamme ongelmiin kotona, pysähtymme nukkumaan samassa sängyssä, taistelemalla pikku asioista, joita hän aina tulee kotiin myöhään illalla, juo liikaa, ja hän aina nukkuu muiden naisten kanssa ulospäin. En ole koskaan rakastanut ketään elämässäni, paitsi että hän on lapseni isä, enkä Haluamme menettää hänet, koska olemme työskennelleet niin kovasti yhdessä, että tulemme siihen, mitä meillä on tänään. muutama kuukausi sitten hän on nyt Alignment elää kanssani ja vauvan kanssa.
käänny ja katkesin. sydän nimeltään äitini ja selitti kaiken hänelle, äitini kertoi minulle Dr.Chambercista, hän auttoi häntä ratkaisemaan ongelman hänen ja isäni välillä, olin outoa tästä, koska he eivät olleet kukin muut kolme ja puoli vuotta, ja se oli kuin ihme, he palasivat toisiinsa. lähetin tohtori Dr.Chambercille, hänen sähköpostiosoitteeseensa: Chamberc564@yahoo.com
ja selittää hänelle kaiken, että hän lupasi minulle olla huolissaan siitä, että hänet kiehtoo ja tekisi asiat takaisin siihen, miten me niin paljon rakkautta jälleen kerran, ja se oli toinen naishenki, joka hallitsi aviomieheni. ongelmani ratkaistaan ​​kahden päivän kuluessa, jos luulen, että sanoin OK.Niinpä hän heitti minulle loitsun, ja kaksi päivää myöhemmin rakkauteni palasi pyytämään minua anteeksiantoon. Olen niin onnellinen. Siksi olen päättänyt jakaa kokemuksensa jokaisen elimen kanssa, jolla on ongelma, jos lääkäri vapautti paljon ratasta hänen sähköpostiosoitteeseensa: Chamberc564@yahoo.com (1) Jos haluat saada ex takaisin .
(2) jos sinulla on aina huonoja unia.
(3) Haluatko päivittää toimistonne.
(4) Haluatko naisten / miesten juoksevan jälkeesi.
(5) Jos haluat lapsen.
(6) Haluatko olla rikas.
(7) Haluatko sitoa miehesi / vaimonsa
sinun ikuisesti.
(8) Jos tarvitset taloudellista tukea.
(9) Kasvien hoito
(10) voittaa arpajaiset

Anonyymi kirjoitti...

Nimeni yrittää kinkkua Viime vuonna tarvitsin apua saada mieheni takaisin, kun luin erinomaiset arviot professori Pelar Lordista ja hänen oikeinkirjoituksestaan. Minulla oli tilanne, jossa tarvitsin epätoivoisesti yliluonnollista apua, kaikki fyysiset ponnistukset mieheni pelastamiseksi ovat aina epäonnistuneet. Mieheni lakkasi rakastamasta ja huolehtimasta minua ja lapsiamme 7 vuoden onnellisen kodin jälkeen. Hän satuttaa minua niin paljon, tapasin niin paljon väkivaltaa kotona, hänestä tuli ammattimainen valehtelija ja pahin, hän alkoi käyttää huumeita ja alkoholia. Hän ei voinut enää kantaa kidutusta, kun hän halusi avioeron. En voinut menettää mieheni outoa henkeä, tiesin, että hän oli rakastava mies, ennen kuin menimme naimisiin, mutta en tiennyt mitä tapahtui.
Professori Pelarin Herran oikeinkirjoitus oli niin suuri ja voimakas, että iankaikkisen mieheni asenne ja pahan harjoittaminen muuttuivat vasta 24 tunnin kuluttua tavun loppumisesta. Syyt, miksi voin suositella professori Pelarin herraa hengellistä kotia jollekin, on hänen oikeinkirjoituksensa ja se toimii, professori Pelar Herra ei heitä oikeinkirjoitusta kenenkään haluun ja hänen oikeinkirjoituksensa kestää ikuisuuden. Olen havainnut mieheni käyttäytymistä toukokuusta 2019 lähtien; hän on edelleen sama; hän ei ole koskaan lakannut rakastamasta minua uudelleen; Professori Pelar. Siksi voin suositella sitä kenellekään, jopa pahimmalle viholliselle, ei vain siksi, että voin auttaa sinua. lähettää viestin hänelle sähköpostillaan; drpellar@gmail.com
hän voi myös auttaa sinua seuraavassa tilanteessa
1) Mainostetaan missä tahansa
2) Tee hyvää rahaa tai voittaa arpajaiset.
3) Liiketoiminnan onnistuminen.
4) hengelliset ongelmat.
5) Voita oikeudenkäynti.
6) Etsi elämäsi kumppani.
7) Hanki hyvin maksettu työ.
8) Ohjaa avioliittoasi.
9) saada etu ja voittaa ihmisten vetovoima.
10) palauttaa menetetyt rahat.
(11) Hän parantaa sinua kaikista sairauksista. kestävä ja epäterveellinen kuin HIV / AIDS, syöpä, mitään
(12) Ratkaisee raskausongelmat ja siunaa sinua vauvoilla. Lähetä uudelleen sähköposti osoitteeseen drpellar@gmail.com

Anneli Jäätteenmäki kirjoitti...

Nimeni on Miina Sillanpää, muoto, Saariselkä. Avioliiton 12 vuoden jälkeen minä ja mieheni ovat olleet riitaa toisiinsa, kunnes hän lopulta jätti minut ja muutti Kaliforniaan ollakseen toisen naisen kanssa. Tunsin elämäni ohi ja lapseni ajattelivat, etteivätkö he koskaan näe isäänsä enää. Yritin olla vahva vain lapsille, mutta en pystynyt hallitsemaan sydäntäni kiusavia kipuja, sydämeni oli täynnä suruja ja kipuja, koska olin todella rakastunut mieheni. Joka päivä ja yö ajattelen häntä ja toivon aina, että hän palaa takaisin minuun, olin todella järkyttynyt ja tarvitsin apua, joten etsin apua verkosta ja löysin verkkosivuston, joka ehdotti, että tohtori Osagiede voi auttaa entisen takaisin saamista nopeasti . Joten tunsin, että minun pitäisi kokeilla häntä. Otin yhteyttä häneen ja hän kertoi minulle mitä tehdä ja minä tein sen sitten hän teki Rakkaus loitsun minulle. 48 tuntia myöhemmin, mieheni todella soitti minulle ja kertoi minulle, että kaipaa minua ja lapsia niin paljon, niin uskomattoman !! Joten näin hän tuli takaisin sinä päivänä, paljon rakkautta ja iloa, ja hän pyysi anteeksi virheestään ja kivustaan, jonka hän aiheutti minulle ja lapsille. Sitten siitä päivästä lähtien avioliitto oli nyt vahvempi kuin milloin se oli, kaikki kiitos tohtori Osagiedelle. hän on niin voimakas ja päätin jakaa tarinasi Internetissä, että tohtori Osagiede on todellinen ja voimakas loitsunpitäjä, jota rukoilen elääkseni pitkään auttamaan lapsiaan vaikeuksissa, jos olet täällä ja tarvitset Ex takaisin tai aviomiehesi muutti toisen naisen luo, älä itke enää, ota nyt yhteyttä tähän voimakkaaseen loitsuyrittäjään. Tässä on hänen yhteystietonsa osoitteessa: doctorosagiede75@gmail.com tai whatsapp puhelinnumeroon +2349014523836
tai viber +2349014523836

Anonymous kirjoitti...

Hei ystävät, tämä on todistukseni. olemme naimisissa 5 vuotta ja yhdessä 9 vuotta. meitä erotettiin 4 kuukautta. Hän ei halua pelastaa avioliittoamme. Olemme olleet loistava pari (ainakin uskoin tähän) ja väitämme harvoin. Kuukausia ennen lähtöään kotoa hän oli niin passiivinen ja nukkui paljon. Tajusin, että hänellä oli tunne-suhde jonkun kanssa, ja hän vahvisti olevansa houkutellut häntä. Sitten hän sanoi, ettei hän ole enää rakastunut minuun eikä voi elää kanssani. Kerroin, itkin ja niin edelleen kuukausia. Tarvitsin niin paljon apua ja haluan mieheni takaisin luokseni surffailun internetissä, kun näin todistuksen naisesta siitä, kuinka tohtori Ajayi, loistava loitsuntekijä, joka auttoi parantamaan fibroidia ja pystyi saamaan oman lapsen, joka käännä palautettu rauha kotona. hän luopuu hänen kontaktistaan ​​ja kopioin sen. Aluksi olin skeptinen ottaessani yhteyttä, mutta tarvitsen todella kestävää ratkaisua ongelmaani, joten lähetän hänelle viestin, jossa hän selittää tilanteeni hänelle. Hän kertoi minulle olevansa varma, että mieheni tulee takaisin minulle, jos minun pitäisi tehdä niin kuin hän käski, tein kaiken, mitä hän käski minun tehdä, ja sain neljäntenä päivänä häneltä anteeksipyynnön tekstin, jossa sanottiin, että hän ei tiedä, mitä hänelle tuli, sinä iltana hän tuli takaisin kotiin ja vetoaa kaikista hänen vääristä teoistaan ​​ja siitä lähtien rakkautemme ja avioliitto ovat olleet vahvempia. Haluan kiittää erityisen kiitosta loistavalle oikeinkirjoittajalle Ajayaille hyvästä työstään ja siitä, että hän on onnellistanut minut jälleen elämässä. Jos sinulla on sama avioliitto-ongelma tai sinulla on muita ongelmia, jotka pakottavat sinut alas, ota yhteyttä tohtori Ajayiin tänään: Email: Drajayi1990@gmail.com tai Whatsapp-numero: +2347084887094. Hän kykenee suorittamaan kaikenlaisen loitsun, jonka voit ajatella, olen elävä todistus.

Anneli Jäätteenmäki kirjoitti...

Tunnen olevani jälleen niin siunattu avioliittoani, kun tohtori osagiede toi takaisin mieheni, joka erotti minut kanssani hyviä 3 vuorokautta. Olen nimeltä Anneli Jäätteenmäki. Vaikka minulla on suu koko kehossani, ei riitä, että kiitämme tohtori Osagiedea hänen avusta elämässäni. Mieheni oli eronnut kanssani 3 kuukautta ja joutunut olemaan tuskissa ja tuskalla ilman häntä. Joten etsin apua kaikkialta, mutta mikään ei onnistunut, ennen kuin tarkoitin tohtori Osagiedea, jonka kanssa otin yhteyttä verkossa. Selitin tilannetta hänelle ja hän lupasi, että aviomieheni tulee takaisin minuun 24–48 tunnin sisällä, sikäli kuin sydämeni silti lyö hänen puolestaan. Uskoin häneen ja hän valmisti loitsun minulle ja mieheni soitti minulle juuri kun tohtori Osagiede sanoi. Hän vetoaa ja sanoi, että hän tarvitsee minut takaisin ja elämme nyt jälleen onnellisina viimeiset 9 kuukautta. Kaikkien siellä lukevien artikkelini, jotka tarvitsevat apua, tulee ottaa yhteyttä häneen ... Sähköposti: doctorosagiede75@gmail.com tai whatsapp and viber puhelinnumeroon +2349014523836

Isabella_Williams005 kirjoitti...

Hei kaikki, nimeni on Isabella Williams Lontoosta Yhdistyneestä kuningaskunnasta, olen täysin innoissani ja voin myös täällä jakaa todistukseni maailmalle. Ensinnäkin haluan kiittää suuria kiitoksia DR.MASAKOlle siitä, että hän on tuonut iloa ja onnea elämääni, suhteen palauttamisesta. En koskaan uskonut mihinkään näistä asioista, ennen kuin löysin aviomieheni yli vuosi sitten.Kun ajattelin kaiken toivon menettäneen, ystäväni esitteli minut DR.MASAKOlle, oikeinkirjoittajalle, ja hän heitti minulle rakkausloitsun, Seuraten hänen ohjeitaan, hän kertoi minulle, että saan aviomieheni takaisin kolmen päivän kuluessa loitsun heittämisestä. Neljä päivää myöhemmin, outo numero soitti minulle, olin järkyttynyt kuullakseni äänen. Mieheni ei ollut soittanut minulle yli vuoden, hän kehotti minua antamaan hänelle anteeksi kaikesta mitä hän teki minulle ja lapsille, ja sanoi hän haluaa tulla takaisin kotiin. DR.MASAKO, palautti vihdoin onnellisuuteni. Olen täällä todistamassa maailmalle, koska olen elävä todistus. Onko sinulla ystävää tai perhettä, joka on sairas ?, Oletko naimisissa ilman lasta ?, Jos haluat ylennystä toimistossasi, rakasta loitsu tuoda rakastajasi, poikaystäväsi, tyttöystäväsi, entinen aviomies takaisin, uhkapelejä, rikas elämä loitsu, Jos haluat olla kuuluisa, politiikan loitsu, suoja, raha ja työ loitsu. Alla on hänen sähköpostiosoitteensa, ota yhteyttä tilanteeseen, jossa olet. Olen todistus ja haluan, että myös ihmiset pelastuvat. Ota heihin yhteyttä nyt (sähköposti: masako.thetempleoflight027@gmail.com) Whats-app +2348137371314

Unknown kirjoitti...

Kuinka voit korjata suhdettasi entiseen aviomieheseesi, mieheni jätti minut ja todellakaan en koskaan lakkaa rakastamasta häntä. Viiden vuoden eron jälkeen otin yhteyttä tohtori Sacreen, joka on loitsupyörä, joka auttaa minua ja mieheni palasivat takaisin minulle ja elämme tänään jälleen onnellisina yhdessä. Ota yhteyttä tohtori Sacreen kaikista suhdeongelmista, joista hän auttaa sinua, kirjoita WhatsApp
+2349076034359 tai kirjoita hänelle sähköpostia sacretempleofpower@gmail.com

Rouva Fien tammikuu.

Unknown kirjoitti...

Ole hyvä ja lue tämä todistus siitä, kuinka tohtori Sacre auttaa minua palaamaan entisen rakastajani Maria takaisin luokseni, Maria hajosi kanssani kahdesta syystä oltuaan parisuhteessa 2 vuotta ja muutama kuukausi, hän alkoi valittaa, että olin liian lihava ja minä ei voi tyydyttää häntä seksuaalisesti, olin hämmentynyt, sitten hän välitti, ystäväni kautta, jonka kanssa otin yhteyttä tohtori Sacreen, joka teki minusta täydellisen miehen, hän valmistaa minulle kasviperäisiä lääkkeitä, jotka vähentävät rasvaa ja saavat minut vahvaksi, on mies, ja valmista myös kasviperäisiä lääkkeitä peniksen laajentamiseen, minulla oli erittäin hyvä kehon muoto ja 12 cm: n penis nyt ilman sivuvaikutuksia, muutaman kuukauden kuluttua soitin hänelle, mutta hän kieltäytyi tulemasta takaisin luokseni, mutta rakastan häntä paljon, minä valittaa nopeasti tohtori Sacrelle avusta ja hän auttaa minua ja heittää loitsun häneen ja 12 tunnin sisällä hän muutti mieltään ja palasi luokseni, ja tänään olemme jälleen onnellisia on rakastaja, hän rakastaa minua nyt enemmän kuin ennen kaikkea kiitos Tohtori Sacre, ota yhteyttä tohtori Sacreen alla olevista tiedoista
Sähköposti: sacretempleofpower@gmail.com
WhatsApp-numero: +2349076034359
Olen iloinen voidessani jakaa nämä tiedot kanssasi, kun luen, että tiedän, että ne auttavat jotakuta siellä

Christopher.

Unknown kirjoitti...

Hei kaikki, nimeni on Gabriele Saksasta ja haluan sanoa jakaa todistuksen siitä, kuinka sain rakastajan takaisin, kun hän lähti minusta ilman syytä, mikä satuttaa minua niin paljon, koska rakastan häntä koko sydämestäni. En voinut päästää häntä irti rakkaudestani häntä kohtaan. Minun täytyi kokeilla kaikkia keinoja saadakseni hänet takaisin, kunnes ystäväni ohjasi minut voimakkaan miehen, tohtori Odudun luokse, joka näyttää minusta olevan jumala, koska hän ei vain tuonut takaisin rakastajani 24 tunnin sisällä, vaan myös auttanut minua hyvällä - onnen loitsu ja muut elämän asiat, jotka voin rohkeasti kertoa maailmalle, että tohtori Odudu on suurin ja mies, jolla on kullan sydän. Käytän tätä mediaa tavoittamaan kaikkia ilmoittamaan heille kuinka onnellinen olen tänään tohtori Odudun avulla. Ihmiseni, jotka siellä kohtaavat 1 tai 2 ongelmaa avioliitossaan, parisuhteessaan tai muissa asioissa, neuvon sinua ottamaan yhteyttä tohtori Odudu hänen sähköpostitse: odudutempleofanswer@gmail.com


Kaikki kiitos tohtori Odudu

Unknown kirjoitti...

Kiitos suurelle tohtori Odudulle avioliittoni palauttamisesta, hän toi takaisin onneni kolmen vuoden avioeron jälkeen, jota en ole ollut minä itseni tuosta päivästä lähtien. Mutta tänään olen jälleen onnellinen lääkäri odudun avulla, joka on minulle lähetetty Jumala. Suosittelen mielelläni tohtori Odudua kaikille, jotka tarvitsevat apua. Hänen sähköpostinsa: odudutempleofanswer@gmail.com tai soita / whatsapp hänelle numeroon +23480509759787

Sabine Saksasta.

Unknown kirjoitti...

Olen niin innoissani, koska rikki avioliittoni on palautettu ja mieheni on palannut sen jälkeen, kun hän jätti minut ja 2 lastamme toiselle naiselle. Kahdeksan vuoden avioliiton jälkeen minä ja mieheni olemme käyneet toisiinsa riitaa, kunnes hän lopulta jätti minut ja muutti Kaliforniaan olemaan toisen naisen kanssa. Tunsin elämäni olevan ohi ja lapseni ajattelivat, etteivät he koskaan näe enää isäänsä. Yritin olla vahva vain lapsille, mutta en pystynyt hallitsemaan sydäntäni kiusaavia kipuja, sydämeni oli täynnä suruja ja kipuja, koska olin todella rakastunut mieheni. Joka päivä ja yö ajattelen häntä ja toivon aina, että hän palaa luokseni, olin todella järkyttynyt ja tarvitsin apua, joten etsin apua verkosta ja törmäsin verkkosivustoon, joka ehdotti, että DR OMOOGUN voi auttaa palaamaan nopeasti takaisin . Joten tunsin, että minun pitäisi kokeilla häntä. Otin yhteyttä häneen ja hän kertoi minulle mitä tehdä ja tein sen sitten hän teki (Rakkausloitsun) minulle. 28 tuntia myöhemmin mieheni todella soitti minulle ja kertoi minulle, että hän kaipaa minua ja lapsia niin paljon, niin mahtavaa! Joten hän palasi samana päivänä, paljon rakkautta ja iloa, ja pyysi anteeksi virheestään ja kivusta, jonka hän aiheutti minulle ja lapsille. Siitä päivästä lähtien avioliittomme oli nyt vahvempi kuin ennen, kaikki kiitos DR OMOOGUNille. hän on niin voimakas ja päätin jakaa tarinani Internetissä, että DR OMOOGUN todellinen ja voimakas loitsupyörä, jota rukoilen aina elämään pitkään auttaakseni hänen lapsiaan ongelmien aikana, jos olet täällä ja tarvitset Ex-paluuta tai aviomiehesi muutti toisen naisen luokse, älä enää itke, ota nyt yhteyttä tähän voimakkaaseen loitsupyörään. Tässä on hänen yhteyshenkilönsä: Lähetä hänelle sähköpostia osoitteeseen: dr .... omooguntempleofanswer@gmail.com. Voit myös soittaa hänelle tai lisätä hänet Whats-sovellukseen: +2348149416142, KIITOS DR OMOOGUNILLE

Blogger kirjoitti...

KIIRTEELLINEN TEHOKAS LOVE-Loitsu SAADA EX-MIEHESI / VAIMASI TAKAISIN NOPEASTI YHTEYDESSÄ: OMOOGUNTEMPLEOFANSWER@GMAIL.COM, Hän on tietysti paras loitsuverkko verkossa, ja hänen tuloksensa on 100% takuu.

Kiitos tohtori OMOOGUNille, että hän toi mieheni takaisin minulle. Aviomieheni kertoi minulle, että se oli ohi, ja kävellä pois ilman mitään syitä, olin hämmentynyt ja tiennyt mitä tehdä. Olin epätoivoinen, haluan hänet takaisin, kävin Internetissä etsimässä tapoja saada mieheni takaisin. Luin monista eri tavoista, mutta DR OMOOGUN kiinnitti huomioni, otin heti yhteyttä häneen ja selitin ongelmani hänelle. Oli hämmästyttävää ja yllättävää, että 11 tuntia loitsun lähettämisen jälkeen Aviomieheni soitti minulle ja pyysi minua antamaan anteeksi hänelle ja hyväksymään hänet takaisin. Ei voinut uskoa, että se tapahtui jonkin aikaa myöhemmin, kun hän tuli talooni ja putosi polvilleen. pyytää minua ottamaan hänet takaisin, mikä tapahtui. Todistan tällä foorumilla vain kertoa ihmisille, että DR OMOOGUN on todellinen ja aito. älä epäröi kokeilla häntä. kiitos DR OMOOGUN, kiltti miehesi .. Ota yhteyttä häneen, jos tarvitset aviomiehesi takaisin tai miehesi muutti toisen naisen luo, älä enää itke .. Tässä on hänen yhteyshenkilönsä: Lähetä hänelle sähköpostia osoitteeseen: omooguntempleofanswer@gmail.com, voit soita myös hänelle tai lisää hänet Whats-sovellukseen: +2348149416142
jane powell, N Y, USA.

Anonymous kirjoitti...

Hei kaikille, tämä vuosi on minulle niin hyvä. Olen Aila Korhonen Etelä-Suomen Hämeenlinnasta, olen ollut naimisissa 6 vuotta ilman itkevää vauvaa avioliittokodissani, mikä sai mieheni erottamaan minut. Tämän vuoden alussa näin todistuksen tohtori Odiasta siitä, kuinka hän on auttanut naisia palauttamaan kadonneen rakkauden ja raskauttamaan heitä, joten otin yhteyttä häneen ja sanon nyt mielelläni, että tohtori Odia auttoi minua tuomaan mieheni takaisin hänen ihmeellisillä voimillaan ja auttoi minua raskaaksi miehelleni. Olen nyt 8 kuukautta raskaana poikavauvan kanssa. Olen kutsunut suurta juhlaa, olen niin onnellinen, että siksi kirjoitin tämän todistuksen kertoakseni kaikille täällä Odia hyvästä työstä. Voit ottaa yhteyttä häneen nyt, jos avioliitossa on ongelmia, hän voi auttaa sinua aivan kuten hän oli tehnyt minulle. Alla on yksityiskohdat, joita käytin ottaessani yhteyttä Odiaan. Sähköposti: odiasolutioncenter@gmail.com WhatsApp: +2348107381533

Anonymous kirjoitti...

DR WALE PARAS Loitsu
Kaikki kiitos tohtori Walelle, joka auttoi minua saamaan rakkaan mieheni takaisin minuun. Se oli pitkä tarina, mutta sanon vain vähän siitä, kuinka tämä suuri mies nimeltä Dr Wale auttoi minua tuomaan takaisin mieheni, joka ei ole koskaan puhunut kanssani nyt 5 vuotta. Hän teki työnsä mahtavan voimakkaan loitsunsa kanssa. Ainoa mitä tein, oli saada joitain esineitä, joita käytettiin loitsun valmistelemiseen minulle. Kun hän oli käyttänyt esineitä, seuraavien kolmen päivän aikana mieheni alkoi soittaa ja kertoi minulle palaavansa kotiin luokseni. WhatsApp +2347054019402 TAI E.mail drwalespellhome@gmail.com

Voodoo lord kirjoitti...

Jos todella rakastat entistä entistä ja haluat heidät takaisin, riippumatta hajoamisen syystä, tai haluat poliittisen vallan tai haluat parantua kaikista vaivoista. Riippumatta tilanteestasi, ota yhteyttä '' voodoo lordiin '' osoitteessa "voodooconnect60@gmail.com" saadakseen ratkaisuja ongelmisiisi ... Voodoo-lordi '' voodooconnect60@gmail.com "-palvelun kautta on palauttanut avioliiton, rikkoutuneet kodit, parantanut vakavia vaivoja, antanut valtaa poliittiselle taipumukselle ja tehnyt paljon muuta hämmästyttäviä asioita kuin tavalliset ... Saadaksesi oman todistuksen, ota yhteyttä voodoo lordiin ASAP osoitteeseen (voodooconnect60@gmail.com) tai u voit myös ottaa yhteyttä häneen whatsappin kautta (+ 234-08097014925) ja oikeudenkäynti vakuuttaa sinut ..

Voodoo lord kirjoitti...

Jos todella rakastat entistä entistä ja haluat heidät takaisin, riippumatta hajoamisen syystä, tai haluat poliittisen vallan tai haluat parantua kaikista vaivoista. Riippumatta tilanteestasi, ota yhteyttä '' voodoo lordiin '' osoitteessa "voodooconnect60@gmail.com" saadakseen ratkaisuja ongelmisiisi ... Voodoo-lordi '' voodooconnect60@gmail.com "-palvelun kautta on palauttanut avioliiton, rikkoutuneet kodit, parantanut vakavia vaivoja, antanut valtaa poliittiselle taipumukselle ja tehnyt paljon muuta hämmästyttäviä asioita kuin tavalliset ... Saadaksesi oman todistuksen, ota yhteyttä voodoo lordiin ASAP osoitteeseen (voodooconnect60@gmail.com) tai u voit myös ottaa yhteyttä häneen whatsappin kautta (+ 234-08097014925) ja oikeudenkäynti vakuuttaa sinut ..

Voodoo lord kirjoitti...

Jos todella rakastat entistä entistä ja haluat heidät takaisin, riippumatta hajoamisen syystä, tai haluat poliittisen vallan tai haluat parantua kaikista vaivoista. Riippumatta tilanteestasi, ota yhteyttä '' voodoo lordiin '' osoitteessa "voodooconnect60@gmail.com" saadakseen ratkaisuja ongelmisiisi ... Voodoo-lordi '' voodooconnect60@gmail.com "-palvelun kautta on palauttanut avioliiton, rikkoutuneet kodit, parantanut vakavia vaivoja, antanut valtaa poliittiselle taipumukselle ja tehnyt paljon muuta hämmästyttäviä asioita kuin tavalliset ... Saadaksesi oman todistuksen, ota yhteyttä voodoo lordiin ASAP osoitteeseen (voodooconnect60@gmail.com) tai u voit myös ottaa yhteyttä häneen whatsappin kautta (+ 234-08097014925) ja oikeudenkäynti vakuuttaa sinut ..

Voodoo lord kirjoitti...

Jos todella rakastat entistä entistä ja haluat heidät takaisin, riippumatta hajoamisen syystä, tai haluat poliittisen vallan tai haluat parantua kaikista vaivoista. Riippumatta tilanteestasi, ota yhteyttä '' voodoo lordiin '' osoitteessa "voodooconnect60@gmail.com" saadakseen ratkaisuja ongelmisiisi ... Voodoo-lordi '' voodooconnect60@gmail.com "-palvelun kautta on palauttanut avioliiton, rikkoutuneet kodit, parantanut vakavia vaivoja, antanut valtaa poliittiselle taipumukselle ja tehnyt paljon muuta hämmästyttäviä asioita kuin tavalliset ... Saadaksesi oman todistuksen, ota yhteyttä voodoo lordiin ASAP osoitteeseen (voodooconnect60@gmail.com) tai u voit myös ottaa yhteyttä häneen whatsappin kautta (+ 234-08097014925) ja oikeudenkäynti vakuuttaa sinut ..

Anonymous kirjoitti...

Olen täällä jakamassa upean tarinani siitä, kuinka DR WALE toi takaisin onnen elämääni. Minulla on ollut hyvin vaikea aika itseni kanssa jo vuosia ja kuukausia. Joten tänä hyvänä päivänä menin tähän kauppaan hakemaan ruokatavaroita, joissa kuulin tämän naisen kertovan ystävälle kuinka DR WALE auttaa häntä myös palauttamaan miehen, joka jätti hänet toiselle naiselle, kun kuulin hänet, minulla ei ole mutta jakaa ongelmani hänen kanssaan, hän sanoi, että DR WALE auttaa minua. sieltä hän antoi minulle DR WALE -yhteyden, josta otin yhteyttä DR WALEen ja jaoin ongelmani hänen kanssaan. Kun hän on kertonut hänelle kaikki huoleni, hän kertoi minulle, että hänen on valmistettava rakkauden loitsu ja hänen on hankittava tavarat. Joten maksoin tavaroista, joita hän käytti rakkauden rakkauden loitsun valmistelussa, ja katso, mieheni on nyt kanssani. Me molemmat ratkaisimme ohimennemme ja takaisin yhdessä vahvana. Kaikki kiitos DR WALE: lle. Sinäkin voit drwalespellhome@gmail.com Soita / WhatsApp DR WALE numeroon +2347054019402

Anonymous kirjoitti...

Olin naimisissa 6 vuotta ja mieheni olivat molemmat onnellisia yhdessä. Asiat etenivät meille sujuvasti. Vasta tähän päivään asti mieheni tuli vain kotiin ja kertoi minulle haluavansa avioeron, jota hän ei halua minua eikä enää. olin yllättynyt ja järkyttynyt, koska en koskaan uskonut, että tällainen sana tulee hänen suustaan. Hän lähetti minulle pysäköinnin pois talosta ilman mitään syytä. Pyysin häntä myös kertomaan mitä tein väärin, hän ei sanonut mitään tarvetta että minä vain menisin pois. Joten lähdin talosta ja menin myös perheen talooni. Puolitoista vuotta sen jälkeen, kun en enää asunut hänen kanssaan. Tapasin vanhan ystäväni ja kerroin hänelle, mitä minäkin on tapahtunut puolitoisen vuoden jälkeen, ja hän kertoi minulle, että se ei ole ongelma DR WALE: lle. Hän esitteli minut DR WALE: lle, joten selitin kaiken DR WALE: lle ja hän käski minun koskaan itkeä ja enää. DR WALE teki vain loitsun minulle, ja seurasin kaikkia DR WALE: n minulle antamia ohjeita. Kun DR WALE oli tehty loitsulla, mieheni tuli pyytämään minua palaamaan, hän osti minulle monia ystävällisiä lahjoja. Sähköposti: drwalespellhome@gmail.com TAI Soita / WhatsApp: +2347054019402

Anonymous kirjoitti...

Ajattelin itseäni mieheni takia, joka jätti minut toiselle naiselle. he molemmat matkustivat kaukana minusta, en voinut enää ottaa yhteyttä miehiini. Joten kaikki, mikä sai minut huolestumaan, mieleni ei ollut ratkaistu. Koska kaikki tämä tapahtui kanssani. Päätin tarkastella Internetiä, jossa törmäsin moniin hyviin todistuksiin DR WALE: sta. Joten otin yhteyttä DR WALEen ja kerroin hänelle, mitä minulle tapahtuu, ja sitten hän käski minua enää itkemään ja huolehtimasta. DR WALE antoi Voodoo-loitsun, joka sai mieheni palaamaan luokseni ja alkamaan kerjätä minua armahtamaan häntä. Jos sinulla on ongelmia avioliitossasi tai parisuhteessasi, uskokaa minua, DR WALE on paras mies, johon voi ottaa yhteyttä. E: Posti: drwalespellhome@gmail.com TAI WhatsApp +2347054019402

Sandra kirjoitti...

Olen palannut entisen poikaystäväni kanssa tohtori Fayosan avulla, joka on paras loitsupyörä verkossa, ja suosittelen lämpimästi tohtori Fayosaa kenellekään, jolla on henkisiä ongelmia tai parisuhteessa ongelmia. Haluan todistaa, kuinka sain takaisin poikaystäväni sen jälkeen kun hän on hajonnut kanssani, olemme olleet yhdessä 2 vuotta, äskettäin sain selville, että poikaystäväni oli tekemisissä toisen tytön kanssa, kun kohdasin hänet, se johti riitoihin ja hän lopulta erosi kanssani, yritin kaikki i voisin saada hänet takaisin, mutta kaikki turhaan, kunnes näin viestin suhdefoorumissa loitsupyörästä, joka auttaa ihmisiä saamaan takaisin kadonneen rakkautensa rakkauden loitsun kautta, aluksi epäilin sitä, mutta päätin kokeilla sitä, kun otti yhteyttä tähän loitsupyörään hän kertoi minulle mitä teen ja minä tein sen. Sitten hän teki Rakkaus-loitsun minulle ja iloinen voidessani sanoa 28 tuntia myöhemmin, poikaystäväni todella soitti minulle ja kertoi minulle, että hän kaipaa minua niin paljon, niin mahtavaa! Joten hän palasi samana päivänä, paljon rakkautta ja iloa, ja pyysi anteeksi virheestään ja tuskastaan, jonka hän aiheutti minulle. Sitten siitä päivästä lähtien suhteemme oli nyt vahvempi kuin ennen. tohtori Fayosalle hän on niin voimakas ja päätin jakaa tarinani Internetissä, että tohtori Fayosa todellinen ja voimakas loitsupyörä, jota rukoilen aina elääkseni pitkään auttaakseni lapsiaan ongelmien aikana, jos olet täällä ja tarvitset Ex-selaimesi tai aviomiehesi muutti toisen naisen luokse, älä enää itke, ota nyt yhteyttä tähän voimakkaaseen loitsupyörään. Tässä on hänen yhteyshenkilönsä: Sähköposti (Fayosasolusionhome@gmail.com) tai suoraan whats-sovelluksessa +2348151918774

Anonymous kirjoitti...

Se toimii! Entinen estän minut kaikilla alustoilla. Se kesti jonkin aikaa, noin kaksi kuukautta, mutta hän vapautti minut vain muutama tunti sitten! Älä anna periksi! SE TOIMII! ota yhteyttä tohtori Ilekhojieen saadaksesi apua nyt. olemme taas yhdessä. Usko tähän prosessiin .. Tässä hänen yhteyshenkilönsä ... WhatsApp hänet: +2348147400259,
Lähetä hänelle sähköpostia: (gethelp05@gmail.com)